En massa färg

DSC02515Månadens tema hos Monthly makers är just färg, efter lite om och men så tog jag fram akvarellfärgerna och målade lite. Färgglatt. Så det här är mitt bidrag. Kanske inte det mest spännande eller bästa jag gjort, men däremot väldigt roligt. Månadens värd är förresten Alicia SievertDSC02513Ibland får man bara ha roligt tycker jag, så det blev lite mer testande med färgen. Jag målade vått på vått, lät det torka och ritade med tuschpenna. En massa blommor och ganska många rosa.. storgillar den nya neonrosa färgen jag köpte 🙂 Å förresten tänk att när man börjat på månadens tema, då längtar jag redan till nästa 😉 DSC02536

7 thoughts on “En massa färg

  1. Linnéa 23 maj, 2016 / 13:33

    Vilka under bara färger! Jag älskar verkligen dina fantasifulla målningar 😀

    Gilla

    • Alexandra Ljungberg 24 maj, 2016 / 12:03

      Tack så mycket 🙂 Kikade in på din blogg, det var en himla fin randig sjal du stickat!

      Gilla

      • Linnéa 24 maj, 2016 / 16:07

        Tack så mycket 😀

        Gilla

  2. Alicia 24 maj, 2016 / 11:26

    Åh hurra vad kul! Experiment är helt klart rätt ingång, och du har ju provat allt möjligt inom akvarelltekniken! Kul 😀 Gillar första bilden med sin sjuttiotalsfärgskala och formkänsla. Läckert!

    Gilla

    • Alexandra Ljungberg 24 maj, 2016 / 12:02

      Denna månaden var inspirerande och en massa tips på Instagram så det får bli mer experimentera framöver 🙂

      Gilla

  3. Mikaela 24 maj, 2016 / 12:56

    Åh vad kul och fint bidrag! Roligt att du testat flera akvarelltekniker och lekt runt! Gillar båda bilderna!

    Gilla

  4. Wilda 26 juni, 2016 / 14:20

    Tycker så mycket om den här typen av kreativitet där en får prova sig fram. Jättefint!

    Gilla

Kommentera

