Första varma kvällen för i år och ett nysytt linne

DSC06568Igår blev det vegetariska hamburgare till kvällsmat, men efterrätten tog vi med oss ut till vattnet.. Så blev det några foton på mitt bidrag till Monthly makers för maj. Ett egenritat och sytt linne 🙂 Denna månaden är det Wilda som är värd. DSC06578Bakstycket är delat i två och så är det ett veck mitt på för lite mer vidd..DSC06576Kanske inte världens bästa bild, men typ ganska enkel modell liksom. Jag sydde ihop alla delarna och zigzagade kanterna. Sen fållade jag med ”baby hem” = När man viker in en gång syr över, Viker igen och syr igen, då får man en tunn fåll som är bra för tunt tyg 🙂 Här finns bilder på hur man kan fålla ett linne som detta och bilder på hur jag ritade mönstret. DSC06565Sen blev det efterrätt som sagt! Överträffade nästan mig själv när jag kom på vi kunde ha lunchlådan som ”efterrättsskålar” hahaha! Det är fruktsallad på banan, äpple och passionsfrukt och grädde på toppen. DSC06567Sen blev vi typ dödligt mätta..Kan förresten säga folk badade! Men det kan inte vart varmare än 12-14 grader i vattnet, tur vi inte badade för jag tycker det kallt till och med på sommaren 😉DSC06571Men vem har sagt man inte kan klämma i en bit choklad också 🙂DSC06569Så vi åt upp Eriks födelsedagspresent..DSC06591..och gick sen vidare utmed strandpromenaden mot Dockan på den sidan av hamnen där vi faktiskt inte gått innan..DSC06597Gangsta style haha!DSC06607Det var verkligen så fint ljus ute..DSC06612Sen kom vi till stapelbäddsparken..DSC06613…och på parkeringen nedanför hade en mås byggt sitt bo mitt på en grushög, men, men alla sätt är väl bra förutom de dåliga 😉DSC06615Sen var promenaden nästan slut för den kvällen. Hoppas värmen håller i sig lite för vi har precis planterat ut tomatplantor på uteplatsen 🙂

6 thoughts on “Första varma kvällen för i år och ett nysytt linne”

  1. Vilket fint linne! Jag har kikat på sådana tidigare i affärer men varför köpa när det ju måste vara superenkelt att fixa själv? Tack för den insikten! Och åh vilken drömkväll ❤

    Liked by 1 person

  2. Verkligen fint linne! Har varit sugen på att sy ett själv men har inget bra att ta mall av.. men kanske jag måste våga rita upp helt själv också 😀 (ps. så mysig och somrig kväll!!)

    Gilla

  3. Tycker verkligen att det blev superbra! Jag har så svårt för att sy på maskin, tycker verkligen det är svårt. Kul förresten att du också bor i Malmö! Har inte förstått det innan, hehe.

    Gilla

Kommentera

